Plan działania

Usuwanie niesprawności wg instrukcji DDR

Niesprawność Sposób usunięcia
Brak napięcia w instalacji elektrycznej
Uszkodzony jeden lub oba bezpieczniki Wymienić i usunąć zwarcie
Akumulator niedostatecznie naładowany lub uszkodzony Naładować lub wymienić
Zerwany przewód względnie korozja na zaciskach Naprawić przewód, oczyścić zaciski
Uszkodzony alternator Naprawić lub wymienić
Zapłon włączony, kontrolka ładowania nie zapala się
Brak napięcia w instalacji Patrz wyżej
Uszkodzony włącznik zapłonu i świateł Wymienić
Uszkodzona żarówka Wymienić
Uszkodzony bezpiecznik inst.. kierunkowskazów(tylko wersja standard) Wymienić
Zapłon włączony, kontrolka ładowania świeci się ciemnym światłem
Oprawa żarówki nie zapewnia dobrego styku Oczyścić styki
Przerwany przewód, zacisk DF alternator-regulator względnie uszkodzony bezpiecznik (2A) Naprawić
Uszkodzony prostownik Wymienić
Uszkodzony wirnik alternatora Wymienić
Przerwany przewód u,v,w Naprawić
Lampka ładowania pali się przy pracującym silniku
Uszkodzony alternator, regulator lub prostownik Naprawić wzg. Wymienić
Uszkodzony przewód pomiędzy alternatorem, regulatorem, prostownikiem i akumulatorem Naprawić
Żarówki reflektora wzg. światła tylnego nie palą się
Brak napięcia w instalacji Patrz wyżej
Uszkodzone żarówki wzg. brak przewodności elektrycznej Wymienić wzg. oczyścić styki
Uszkodzony przewód Naprawić
Uszkodzony przełącznik świateł lub wyłącznik zapłonu Wymienić
Światło hamulcowe nie zapala się
Brak napięcia w instalacji Patrz wyżej
Uszkodzone żarówki wzg. brak przewodności elektrycznej Patrz wyżej
Uszkodzony przewód Patrz wyżej
Niewłaściwa regulacja wyłącznika Wyregulować
Kierunkowskazy nie działają
Brak napięcia Patrz wyżej
Przepalony bezpiecznik Wymienić
Uszkodzony przerywacz Wymienić
Uszkodzone żarówki wzg. brak przewodności elektrycznej Patrz wyżej
Brak iskry lub nieregularna iskra na elektrodach świecy
Brak napięcia Patrz wyżej
Świeca zapłonowa mokra Osuszyć, zamknąć kranik i wielokrotnie nacisnąć dźwignie rozrusznika przy wyłączonym zapłonie
Świeca zapłonowa uszkodzona lub zaoliwiona Wymienić wzg. oczyścić
Kapturek świecy mokry wzg. przewodzący Osuszyć i oczyścić
Styki przerywacza nie rozwierają się Wyregulować odstęp wzg. wymienić przerywacz
Zaolejone styki przerywacza Oczyścić
Uszkodzony przewód przerywacz-cewka Naprawić wzg. oczyścić
Uszkodzona cewka zapłonowa Wymienić
Uszkodzony kondensator Wymienić
Zakłócony dopływ paliwa
Brak paliwa Nalać paliwa
Zatkany otworek odpowietrzający w korku wlewu paliwa Oczyścić
Zatkany filtr paliwa w kraniku Oczyścić
Zniekształcona uszczelka pod dźwigienką kranika Wymienić
Gaźnik przelewa
Zacięty zawór pływaka Oczyścić wzg. wymienić
Pływak nieszczelny Wymienić
Wadliwa regulacja ustawienia pływaka Wyregulować
Zakłócony dopływ paliwa
Zakłócony dopływ paliwa Patrz wyżej
Brak iskry na elektrodach świecy Patrz wyżej
Przy rozruchu zimnego silnika nie otwarto ssania Otworzyć ssanie
Przy rozruchu zimnego silnika mocno otwarta przepustnica Zamknąć przepustnica
Przy rozruchu ciepłego silnika otwarto ssanie Zamknąć ssanie
Silnik pracuje nie regularnie
Zakłócony dopływ paliwa Patrz wyżej
Nieregularna iskra na elektrodach świecy Patrz wyżej
Niesprawność w układzie zasilania wzg. filtr powietrza Usunąć błąd
Silnik nie daje pełnej mocy
Błędna regulacja gaźnika Wyregulować
Błędne ustawienie zapłonu Wyregulować
Mokry filtr powietrza lub zatkany układ zasysania Wymienić filtr, osuszyć wzg. oczyścić
Sprzęgło ślizga się Wyregulować luz sprzęgła
Zatkany układ wydechowy w wyniku niewłaściwej jazdy Oczyścić wydech, przejeżdżając 20 km przy pełnym gazie
Nadmierne zużycie paliwa
Mokry filtr paliwa wzg. zatkany układ zasysania powietrza Wymienić, osuszyć wzg. oczyścić
Niewłaściwa regulacja gaźnika Wyregulować
Ssanie nie zamyka nie do końca Wyregulować luz 2 mm na cięgle
Nadmierny hałas przy przełączaniu biegów
Uszkodzone wzg. źle wyregulowanie sprzęgło Wyregulować wzg. naprawić
Zbyt wysokie obroty biegu jałowego Wyregulować
Zbyt niski poziom oleju w skrzyni biegów Dolać oleju
Resorowanie tylnego koła „dobija”
Złe ustawienie elementów resorujących Ustawić amortyzatory w pozycji „twardo”
Przekroczona dopuszczalna masa całkowita Zmniejszyć obciążenie
Złe trzymanie się drogi
Niewłaściwe ciśnienie w ogumieniu Wyregulować ciśnienie
Zużyty profil bieżnika Wymienić opony
Brak jednośladowości Wyregulować położenie kół
Mała skuteczność hamulca
Zużyte szczęki hamulcowe Wyregulować cięgna, wymienić szczęki
Zaolejona tarcza hamulcowa Oczyścić tarczę i klocki
Hamulec blokuje
Powierzchnia cierna bębna wzg. tarcza hamulcowa pokryta tlenkami na skutek dłuższego nieeksploatowania Przeprowadzić kilka delikatnych hamowań
Nadmierny skok jałowy cięgna hamulca ręcznego(hamulec tarczowy)
Zapowietrzony układ hydrauliczny Odpowietrzyć układ
Otworek odpowietrzający w pompie nie jest odsłaniany Wyregulować luz dźwigni hamulca
Zbyt niski poziom płynu hamulcowego
Zużyte klocki hamulcowe Wymienić klocki
Nieszczelny przewód Wymienić

Autor: Marcink46.